Domácí vzdělávání pod vedením zkušených pedagogů
| Prohlížíte: Nástěnka |

Masopust, péče o zdraví, literárně výtvarná dílna a lívance!

Téma masopustu prosáklo samozřejmě i k nám do třídy. O prasátku jsme se v jednodenním projektu dozvěděli mnohé, leccos i ze zbožíznalství a spočítali jsme, kdy budou letos Velikonoce. Je to jednoduché - 40 dní bez neděl počítej od popeleční středy. Týden půstu jsme také začali sběrem bobříka dobrých skutků. Slovo masopust jsme využili k také ke hře se slovy složenými.

Další týden, napadeni různými rýmami a kašláním, povídali jsme si o tom, jak se mezi námi mikroorganismy šíří. Na prskající masce indiánky (která měla v puse rozprašovač s obarvenou vodou) jsme si vyzkoušeli názorně, jak daleko se bacily šíří. Pokusným prskáním jsme došli k závěru, že nejméně se šíří, pokud před ústa dáme látku - ideálně tedy kapesník (nebo rukáv). Když si kýchneme do dlaně, přenesou se bacily rychle na všechno, na co saháme a na každého, komu tuto ruku podáme. A že jsme je měli všichni obarvené!

Společná práce na vlastním obědě s receptem na lívance byla opravdovým zážitkem. Vyhnali mě z kuchyně, protože jsem přeci řekla, že mají vařit sami - ale nedalo mi to a jala jsem se jim podávat alespoň suroviny. Kdepak. Pryč! Tak jsem pak alespoň fotila, jak smažili. Víte, které jsou ty nejlepší lívance na světě? Ty vaše samozřejmě, co si je sami uděláte!

V literárně výtvarné dílně jsme prozkoumali tři básně Františka Halase ze sbírky Před usnutím a děti pak kreslily, jak to vypadá v dětské hlavě, když v ní světla zhasnou a přicházejí skřítkové. Copak v té hlavě asi dělají? A jak vypadá místo, kde lišky dávají dobrou noc? Nebo jak to vypadá, když tma měsíc dojí, až je všechno všude docákáno? Využívali jsme i něco z kritického myšlení a prohlubovali tak svou čtenářskou gramotnost. Podívejte se na některé naše pracovní listy :o). Nakonec jsme si báseň Mlýnek pustili zhudebněnou od Petra Skoumala.

V angličtině s Terezkou jsme hráli různé hry a také jsme se oblékali a šatili.

Pozorování ptáků mělo dohru ještě ve třídě, jak je vidět na fotkách. Dále můžete zahlédnout náš autobus z matematiky prof. Hejného, geometrii nebo hotový řez hlemýžděm z vlastního projektu našeho druháka.

Na úvodní stránku / Zpět na nástěnku